.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بسته پیشنهادی « شمال نیوز » ؛
با خدمات 20 گانه پارک علم و فناوری مازندران آشنا شوید
شمال نیوز : پارک علم و فناوری مازندران با ارائه بیش از 20 نوع خدمت در حوزه فناوری از جمله دفاتر کاری، تسهیلات تجاری سازی، مشاوره، منتورینگ، آزمایشگاه و کارگاه های نمونه سازی و نیز معافیت های قانونی به رفع نیاز واحدهای فناور جهت تضمین و تسریع موفقیت در بازار کمک می نماید.....
با خدمات 20 گانه پارک علم و فناوری مازندران آشنا شوید

شمال نیوز : مجموعه های خدمات رسان و در عین حال کاربردی برای عموم خصوصا جوانان تحصیل کرده وجود دارد که گاها جامعه با عملکرد و توانمندی های این مجموعه های ناآشنا هستند .

« شمال نیوز » در راستای رسالت اطلاع رسانی خود در قالب بسته پیشنهادی در گام اول به معرفی یکی از برجسته ترین مجموعه های خدمت رسان در حوزه دانشگاهی و تحقیقاتی می پردازد .

پارک علم و فناوری را در این فرصت به کاربران مان معرفی می کنیم :

معرفی پارک علم و فناوری مازندران

پارک های علم و فناوری در واقع مجموعه هایی هستند که توسط متخصصان مدیریت می شوند و هدف اصلی آنها حمایت و پشتیبانی از طرح ها و ایده های نوآورانه برای تبدیل شدن به محصولات اولیه و کمک به تجاری سازی آنها در عرصه های رقابتی داخلی و خارجی است. در حقیقت در پارک های علم و فناوری ارتباط با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و از طرف دیگر مراکز صنعتی اجتناب ناپذیر می باشد و به عنوان یک ضرورت تلقی می گردد چرا که این پارک ها هم چون پلی بین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و مراکز صنعتی می باشند که می بایستی ضمن پخته نمودن طرح های دانشگاهی در مراکز رشد، آنها را به ایده های قابل صنعتی شدن تبدیل نمایند.

انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری (IASP) تا کنون ۱۱۰ هزار شرکت فعال در ۳۲۵ پارک فناوری از ۶۹ کشور جهان را به عنوان عضو ثبت نموده است . در ایران نیز تاسیس پارکهای علم و فناوری از سال ۱۳۷۲ آغاز گشته و هم اکنون ایران با داشتن ۳9 پارک در استان های مختلف از کشورهای مهم در منطقه و جهان محسوب می شود. طرح مطالعات ایجاد پارک علم و فناوری مازندران از سال 1387 شروع گردید.

این مطالعات در قدم اول منجر به شکل گیری مرکز رشد واحدهای فناور طبرستان گردید که بعد ها با استقلال پارک علم و فناوری از دانشگاه به عنوان یک مرکز رشد دانشگاهی ادامه فعالیت داد. مجوز پارک علم و فناوری مازندران رسماً در سال 1390 از شورای گسترش آموزش عالی اخذ و همان سال شروع به فعالیت نمود.

در حال حاضر 120 هسته، واحد فناور،   شرکت  رشد یافته و   واحدهای R&D  صنایع بزرگ  با گردش مالی 580 میلیارد ریال  در سال، صادرات سه و نیم میلیون دلاری قرار دارند و  179 ثبت اختراع   مورد بررسی و ارزیابی پارک علم و فناوری مازندران قرار گرفته است.

با توجه به عملکرد مثبت پارک علم و فناوری مازندران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با ارتقاء پارک علم و فناوری مازندران از سطح سه به سطح دو  در سال 1396موافقت نمود. لازم به توضیح است این ارتقا که دستیابی به آن نتیجه تلاش و کوشش فراوان بوده است، به تببین بهتر جایگاه پارک علم و فناوری مازندران در کشور کمک شایانی نمود.

پارک علم و فناوري مازندران بستری مناسب برای ارتباط بین دولت، دانشگاه و صنعت در سطح منطقه می باشد.

توسعه فرهنگ نوآوری، افزایش سهم تولید محصولات دانش بنیان و رشد نرخ تبدیل علم به فناوری مورد نیاز جامعه از اولویت های اصلی پارک علم و فناوری مازندران می باشد.

پارک علم و فناوری مازندران با ارائه بیش از 20 نوع خدمت در حوزه فناوری از جمله دفاتر کاری، تسهیلات تجاری سازی، مشاوره، منتورینگ، آزمایشگاه و کارگاه های نمونه سازی و نیز معافیت های قانونی به رفع نیاز واحدهای فناور جهت تضمین و تسریع موفقیت در بازار کمک می نماید.

امضای تفاهم نامه های مختلف با دستگاههای اجرایی و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط به عنوان یکی از اقدامات مهمی است که در مجموعه پارک علم و فناوری بمنظور تعامل بیشتر دنبال می گردد. از جمله مهمترین تفاهم نامه های امضا شده می توان به تفاهم نامه با پارک فناوری پردیس با حضور استاندار مازندران اشاره نمود. همچنین با تغییر نگاه مدیریتی جدید پارک به حوزه فناوری استان شاهد پیشرفت و حمایت های بیشتر از شرکت های دانش بنیان بوده ایم.

تاکید رئیس پارک علم و فناوری مازندران بر حمایت از طرح های فن آورانه در حوزه های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی، سلامت، فنی و مهندسی و گردشگری امید جوانان مبتکر استانی را نیز دو چندان نموده است. پارک علم و فناوری مازندران می کوشد با توسعه مراکز رشد شهرستانی خود و پوشش سراسر استان نقش مؤثری در توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران ایفا نماید.

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ساری

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ساری با ارايه خدمات حمايتى از ايجاد و توسعه کسب و کارهای جديد توسط كارآفرينان در قالب هسته و واحدهاى نوپاى فعال صاحب ايده، در حوزه کشاورزی  با تاکید بر برنج و مرکبات، شیلات، آبزیان و صنایع مرتبط و همچنین فناوری های حوزه سلامت با تاکید بر گیاهان دارویی، تغذیه سالم و فناوری های پیشگیری مبتنى بر دانش و فناورى پشتيبانى مى كند. این مرکز به عنوان مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری مازندرن نقش مهمی در تدوین آیین نامه های داخلی، جذب و پذیرش، هماهنگی با سایر مراکز رشد استان، برنامه ریزی برای برگزاری رویداد های فناوری و ارزیابی سایر مراکز رشد استان را بر عهده دارد.

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان سیمرغ

مرکز رشد سیمرغ  با همکاری دانشگاه علمی و کاربری و با هدف توسعه و حمایت از کسب و کار‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان و کمک به رونق اقتصاد منطقه مبتنی بر فناوری، با تکیه بر ظرفیت های بومی به صورت سرمایه گذاری خطر پذیر در طرح های مورد نظر با اولویت گردشگری، کشاورزی، زیست فناوری، بیوتکنولوژی و بیو صنعت فعالیت می نماید. این مرکز جشنواره هوایی و هوانوردی را بصورت دو سالانه برگزار می نماید و بواسطه ظرفیت های ایجاد شده در حوزه هوایی و هوانوردی، پارک علم و فناوری مازندران به عنوان دومین مگا پارک علم و فناوری کشور به ثبت رسیده است.

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان نوشهر

مهم ترین زیر ساخت در توسعه شرکت ها ی نوپا در غرب استان مازندران مرکز رشد واحد های فناور نوشهر می باشد که همانند ديگر مراکز رشد در کشور بر اساس سياستهاي برنامه توسعه دولت به منظور ايجاد اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهي و همچنين اقدامي هوشمندانه براي رفع برخي موانع ساختاري و مديريتي در فرآيند توسعه کشور ميباشد که با توجه به ظرفیت های موجود شهرستان و زمینه های فعالیت این مرکز که صنایع دریایی، گردشگری و گل و گیاه زینتی و دارویی بوده  استارت ها و رویدهای حوزه دریایی را در سطح منطقه و ملی برگزار می نماید.

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آمل

مرکز رشد واحد های فناور آمل با همکاری بخش خصوصی در صنعتی ترین شهر استان مازندران و در فعالترین شهرک صنعتی استان  با محور های صنعت، متالوژی و صنایع غذایی راه اندازی گردید. مرکز رشد واحد های فناور شهرستان آمل با برگزاری رویداد و کافه تک های تخصصی می کوشد تا تولید صنعت استان را به سمت فناوری سوق دهد.

امید است با تکيه بر تلاش برنامه ريزي شده و خرد جمعي، پارک علم و فناوري مازندران با  بهره گیری از پتانسیل نخبگان و فناوران، استان مازندران را به برترین قطب دانش بنیان شمال کشور در زمینه صنایع سبز، انرژی های نو، کشاورزی، فناوری های حوزه سلامت و فناوری اطلاعات و ارتباطات در افق 1404 تبدیل کند.

مجمع خیرین حامی علم و فناوری مازندران

مجمع خیرین حامی علم و فناوری مازندران با برنامه ریزی و سازماندهی برای جذب كمک های مردمی و دولتی در جهت توسعه خدمات، ساخت و افزایش فضاهای مورد نیاز فناوران راه اندازی گردید و از این رو با کمک  خیرین آزمایشگاه مرکزی پارک علم و فناوری مازندران  راه اندازی گردید تا  گامی در جهت تحقق یافته های علمی، توانمند سازی و توسعه فناوری خدمات ارائه نماید. همچنین یکی دیگر از برنامه های آتی این مجمع ساخت مرکز کارآفرینی و اشتغال نخبگان و جوانان می باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 16 ارديبهشت 1397
بودجه این گونه مراکز ناچیز است. بطوریکه توانایی مراکزمزبور در اداره واجرای اهداف مربوط بسیار کمتر از حد نیاز است .این در حالیست که همواره مبالغ هنگفتی در همین کشور صرف امور بیمورد میشود.
ع.م 18 ارديبهشت 1397
بی شک پارک علم و فناوری استان از معدود دستگاههای اداری است که هم مدیریت و هم کارکنانش با تواضع و همراهی کامل با مراجعین برخورد و گره گشایی میکنند . یه دستگاه علمی و بدور از حاشیه .
باهوش 18 ارديبهشت 1397
این مثلا رپرتاژ بود دیگه ؟ چرا نقدشان نمی کنید ؟ من مطالب خوبی دارم . ارسال می کنم نشرش بدید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.